Onderweg

27 augustus 2021 - Veenendaal, Nederland

De komende 6 weken weer even terug naar de basis: een eenvoudig leven dat draait om onderweg zijn, eten en slapen. En natuurlijk genieten van de mooie natuur en ontmoetingen. Mijn plan is om de Camino del Norte te wandelen met startpunt San Sebastián (Spanje). Ook dit keer vertrek ik weer met de nodige twijfels: zijn mijn schoenen niet te klein, gaat mijn knie het wel redden, kom ik andere pelgrims tegen enz. En ook dit keer zeg ik tegen mezelf: als je het niet leuk vindt dan ga je gewoon naar huis. Natuurlijk komen er pijntjes, minder leuke dagen en wat je allemaal nog kunt bedenken. Als je eenmaal onderweg bent, dan ben je dit al snel weer vergeten.

De terugreis heb ik nog niet geboekt omdat ik niet weet waar deze Camino me gaat brengen. Wel grappig om vast te stellen dat dit zo haaks staat op mijn werk: daar werk ik 9 van de 10 keer naar een vast einddoel toe. Maar zoals ik op mijn werk ook altijd tegen mijn team zeg: een plan en een planning is er ook om gewijzigd te worden. Dat is dan wel weer een mooie overeenkomst met deze Camino.

Maandag 11 oktober is mijn eerste werkdag dus dan moet ik wel echt terug in Nederland zijn. Zaterdag 28 augustus vertrek ik met de trein naar Hendaye (Frankrijk); zondag reis ik door naar San Sebastián.

1. Mariëtte:
    27 augustus 2021
    Zoveel mooie ervaringen in het vooruitzicht. Ik gun je vooral dat je kunt genieten van het nu en los kunt laten wat je nog niet weet. Het wordt hoe dan ook vast weer een geweldige reis en ik kijk er naar uit om op deze manier toch een beetje met je mee te reizen! Veel plezier!