Weer verder op de camino del Norte

6 september 2023 - Muros de Nalón, Spanje

Het is alweer twee jaar geleden dat ik mijn camino del Norte in Gijon heb beeindigd. Dit jaar hoop ik weer een stukje verder te wandelen op deze camino. Twee weken geleden ben ik weer helemaal beter gemeld op kantoor. Erg blij mee (en ook dankbaar dat ik weer volledig heb mogen herstellen). Helaas is mijn vader nu aan de beurt; de intake voor zijn hartoperatie is vorige week prettig verlopen. Over 4-6 weken ontvangt hij de oproep voor deze operatie. Mijn al eerder geplande vakantie in september kan toch doorgaan (hoewel ik daar eerst even aan moest wennen-als mijn vader eerder opgeroepen had geworden dan was ik niet vertrokken). Zaterdag 2 september ben ik in Aviles aangekomen. Een Spaanse dame vond kennelijk dat ik op het busstation wat zoekend om me heen keek en is met me mee gelopen naar mijn hotel. Het blijft me verbazen hoe vriendelijk de Spanjaarden hier zijn. In Aviles heb ik het weekend doorgebracht (dit is mini Bilbao). Omdat mijn overbelaste knie nog niet helemaal hersteld is (en ja, het besluit om te stoppen met hardlopen heb ik inmiddels genomen) wandel ik maandag naar Salinas (7 km verderop). Met een rugzak van 7 kg toch best pittig (zeker met het stijgen en dalen). Hier breng ik een paar dagen op het strand door. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou doen 😉

1. Lonica:
    7 september 2023
    Wat leuk dat ik weer mee mag genieten van je reis! Moest nog aan je denken deze week met dat Spaanse weer in Nederland. Genieten zit gelukkig niet gekoppeld aan kilometers, dus dat gaat helemaal goedkomen!