Sevilla: start van mijn vierde camino

3 april 2026 - Sevilla, Spanje

Ook al heb ik al meerdere keren gezegd dat ik geen Camino meer ging lopen, sta ik toch aan het begin van mijn vierde Camino. Dit keer de Via de la Plata met startpunt Sevilla (en natuurlijk eindpunt Santiago de Compostela). Na een hectische periode op kantoor heb ik vrij tot eind mei. Een heerlijk vooruitzicht met ‘niets-moet-alles mag-tijd’. Woensdagavond laat ben ik in Sevilla aangekomen. In deze stad wordt “Semana Santa” gevierd. Donderdag liepen alle Spanjaarden in het zwart als teken van rouw (over de dood van Jezus). Ook vinden er deze dagen overal in de stad processies plaats. Dot trekt heel veel publiek! Erg indrukwekkend om mee te maken maar ook even wennen zo’n grote mensenmassa.
 

Het is hier al volop zomerweer dus de kou van Nederland lijkt alweer heel ver weg. Vanmorgen heb ik een fietstour langs de hoogtepunten in Sevilla gedaan. Zaterdag start ik met mijn eerste wandeling naar Guillena. Het is dit keer nog onzeker hoe ver ik de komende weken kan wandelen. De afgelopen weken ben ik behandeld door de chiropractor voor de klachten aan mijn nek als ik een rugzak draag. Helaas zijn mijn klachten nog niet voorbij. Zoals alle voorgaande camino’s ga ik per dag kijken hoe het gaat en wat het plan wordt voor de volgende dag. Met het welbekende ‘keep on Walking slowly’ principe ben ik al meerdere keren verder gekomen dan ik vooraf had verwacht. 

Foto’s

6 Reacties

  1. Ina:
    3 april 2026
    Heerlijk Bernadette hoop dat je het lichamelijk aankan. Wees lief voor jezelf. Wij leven met je mee en denken aan jou. Majid en Ina
  2. Jacqueline:
    3 april 2026
    Hoera, je bent begonnen! Mooi om te starten in de Semana Santa. Interessant om te lezen hoe veel intensiever en extraverter dat daar beleefd
    wordt. Leuk dat je je bevindingen weer met ons deelt Bernadette, wordt erg gewaardeerd! Goede voortzetting, liefs Jacq.
  3. Erna:
    3 april 2026
    Veel wandelplezier, Bernadette! Hoop dat je lijf een beetje meewerkt! Mooi begin in Sevilla. Ik ga je volgen!
  4. Lonica:
    4 april 2026
    'Niets moet alles mag' klinkt als een goed begin. Wens je veel mooie momenten van verwondering. Een hele fijne tijd in Spanje!
  5. Els:
    4 april 2026
    Mooi bericht weer Bernadette!
    Ik lees graag je vervolg.
  6. Marina:
    5 april 2026
    Gaaf, Bernadette. Fijn dat je goed bent aangekomen. Een leuke activiteit die fietstour. Mooie foto's. Fijn om zo een indruk te krijgen van hetgeen je meemaakt.
    Geniet! Veel plezier & succes met je voorgenomen wandelingen.

Jouw reactie