Sevilla: start van mijn vierde camino
3 april 2026 - Sevilla, Spanje
Ook al heb ik al meerdere keren gezegd dat ik geen Camino meer ging lopen, sta ik toch aan het begin van mijn vierde Camino. Dit keer de Via de la Plata met startpunt Sevilla (en natuurlijk eindpunt Santiago de Compostela). Na een hectische periode op kantoor heb ik vrij tot eind mei. Een heerlijk vooruitzicht met ‘niets-moet-alles mag-tijd’. Woensdagavond laat ben ik in Sevilla aangekomen. In deze stad wordt “Semana Santa” gevierd. Donderdag liepen alle Spanjaarden in het zwart als teken van rouw (over de dood van Jezus). Ook vinden er deze dagen overal in de stad processies plaats. Dot trekt heel veel publiek! Erg indrukwekkend om mee te maken maar ook even wennen zo’n grote mensenmassa.
Het is hier al volop zomerweer dus de kou van Nederland lijkt alweer heel ver weg. Vanmorgen heb ik een fietstour langs de hoogtepunten in Sevilla gedaan. Zaterdag start ik met mijn eerste wandeling naar Guillena. Het is dit keer nog onzeker hoe ver ik de komende weken kan wandelen. De afgelopen weken ben ik behandeld door de chiropractor voor de klachten aan mijn nek als ik een rugzak draag. Helaas zijn mijn klachten nog niet voorbij. Zoals alle voorgaande camino’s ga ik per dag kijken hoe het gaat en wat het plan wordt voor de volgende dag. Met het welbekende ‘keep on Walking slowly’ principe ben ik al meerdere keren verder gekomen dan ik vooraf had verwacht.

wordt. Leuk dat je je bevindingen weer met ons deelt Bernadette, wordt erg gewaardeerd! Goede voortzetting, liefs Jacq.
Ik lees graag je vervolg.
Geniet! Veel plezier & succes met je voorgenomen wandelingen.