Gijon en dan

26 september 2021 - Gijón, Spanje

Zaterdagochtend ben ik in Gijon aangekomen! Ook dit doel van mijn reis heb ik gehaald. En nu verder? Het was geen makkelijke keuze maar ik heb besloten dat deze camino hier voor mij eindigt. Santiago is nog 360 km; dit wordt rennen voor mij in de laatste 2 weken van mijn vakantie om dit te halen. Daarnaast is Gijon de laatste grote stad op de Camino del Norte. Dit betekent dat het na Gijon niet makkelijk is om met het openbaar vervoer terug naar Gijon te reizen (en vervolgens terug naar huis). Ook mijn voeten zeggen dat het genoeg is geweest. Op de laatste avond voor Gijon zat ik met 4 andere pelgrims een hapje te eten. We zijn allemaal ervaren wandelaars maar op de Camino del Norte hebben we zere voeten/blaren gelopen. Het fenomeen blaren kenden we tot deze reis niet. Het lopen op asfalt gedurende de hele dag valt zwaar. Ik wist dat deze camino veel asfaltwegen kende maar bijna alleen maar asfalt had ik niet verwacht.

Ik ben heel dankbaar dat ik de afgelopen 4 weken heb kunnen wandelen! Iedere dag heb ik mogen genieten van de zonsopkomst en zonsondergang, natuur, cultuur en vele mooie ontmoetingen! Ook het vanaf een afstand kijken naar mijn leven en werk thuis heeft nieuwe energie en inzichten gegeven.

Komende week (of wellicht 2 weken) blijf ik in Spanje: maandag reis ik met de bus terug naar San Sebastián en vervolgens door naar Villamayor de Monjardin. Hier werkt Ellie als vrijwilliger in Albergue Hogar de Monjardin Oasis Trails. Deze Albergue ligt aan de Camino Frances. Ik ga daar ook als vrijwilliger aan de slag dus wordt vervolgd. Veel zin in!

1. Antoinette:
    29 september 2021
    Ik heb je laatste 2 verhalen net gelezen: wat een mooie en bijzondere reis maak je. Een heel goede laatste week gewenst. Dat vrijwilligerswerk in een herberg levert ook vast veel mooie ervaringen op.
  2. Lonica:
    4 oktober 2021
    Keep on the good work! Geniet van elke dag dat je mag doen wat op je pad komt!